Svante, passa dig noga!

Idag har jag fått budskap om min framtid!

När jag var ute och gick imorse gick jag förbi en skola och då tänkte jag:
Vill jag verkligen bli lärare? Skrikiga ungar och ingen vidare lön..
Sen när jag kommit en bit längre bort hörde jag någon som skrek och grät helt hysteriskt.
Det var en liten pojke som satt på gångbanan längre fram och som han bölade!
De gick inte svänga av någonstans utan jag var tvungen att gå förbi honom och de syntes inte en människa i näheten. När jag kom fram till honom kunde jag inte bara gå förbi.

Jag: Hej, hur e de med dig?
Lilla Killen: (bölar, inget svar)
Jag: Vad är det som har hänt?
Lilla Killen: (snörvlar) Några i min klass kallade mig fula ord.
Jag: Men varför gjorde dom det? Vad sa dom?
Lilla Killen: (med pipig röst) Dom sa att jag fällde Svante men de gjorde jag inte!
Jag: Ojdå, men du kanske ska gå tillbaks till skolan, annars blir dom andra jätteoroliga för att du är borta. Vilken klass går du i? 1an?

Lilla Killen: 3D (sur och påväg att börja gråta igen)

Jag: (Oops!) Öhm, ska jag följa dig tillbaks?
Lilla killen: (går)

Därefter förstod jag att mitt öde är att bli lärare, jag har så himla bra hand om små barn.

Egoina:

hahahah.. Stackaren då. Du bara pajade hans självförtroende och hela hans dag och hans liv. hahaha..

Sofie:

NAW :D

Malin:

Fniss :)

Kommentera inlägget här: