Från cirkusprinsessa till sjökapten

Usch så tidigt det är. Jag vet egentligen inte vad jag gör uppe nu eftersom jag är ledig hela dagen och inte har ett dugg att göra men ibland så går det bara inte somna om. Jag hade ialla fall en rolig dröm om att jag var med klassen och min klass från högstadiet och badade i Kävlinge ån, haha.

Det börjar falla på plats alltihop nu och man börjar inse mer och mer att man inte har någon klass längre. Jag kommer inte gå tillbaka till skolan efter "lovet", istället kan jag göra precis vad jag vill. Det är en skrämmande tanke för jag vet inte vad jag vill, just nu vill jag bara tillbaka till skolan i Augusti så som det varit den största delen av mitt liv. På ett sätt är det bra att jag känner så här för nu vet jag med hundra procents säkerhet att jag kommer läsa vidare inom en snar framtid. Jag ska bara komma på vad jag ska bli när jag blir stor. När jag var liten var jag stensäker på att jag skulle bli cirkusprinsessa. Jag skulle gå på lina i fina, glittriga klänningar och ha långt, ljust hår. Min bästa killkompis  som hette Sebastian skulle vara cirkusdirektör på samma cirkus och min bästa tjejkompis som inte direkt hade några planer för framtiden (detta var i nollan) ville oxå vara med på något hörn. Så det slutade med att jag ritade en teckning och skrev att jag skulle bli cirkusprinsessa, Sebastian ritade en teckning och skrev att han skulle bli cirkusdirektör och Jessica ritade en teckning och skrev att hon ville sälja popcorn så att hon oxå kunde vara med på våran cirkus.

Sen den tiden har jag haft lite mer seriösa planer om min framtid. I högstadiet ville jag bli inredningsarkitekt, författare, sjökapten eller journalist. I gymnasiet ville jag bli kock sen journalist igen och sen inget av det. Och det är där jag är just nu, jag har ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv. Förhoppningsvis lär jag komma på något som passar mig bra för det känns som att jag inte riktigt har vad som krävs för att bli cirkusprinsessa...

Kommentera inlägget här: