Eniro? Till vilken nytta?

Om 24 timmar är jag på soliga mallorca med min älskling. Kan det bli bättre? Några saker vi planerat att göra är att åka till Palma som ligger på andra sidan ön från där vi ska bo och så ska vi besöka cuevas del drach - drakgrottorna som man får åka gondol igenom. Mysigt! Bara för att vi inte åker fråns vid fyratiden kommer morgondagen säkert kännas riktigt långsam men jag har en hel del kvar att göra. Jag kom hem från jobbet för nån timme sen och packningen är fortfarande inte klar och så skulle jag hinna till Lund oxå, och till apoteket... 

Rundan till Ängelholm gick förresten inte så jättebra... Jag kom fram, och jag kom till och med före de andra guiderna men gud vad dålig jag är på kartor alltså. Kanske borde släppa mina funderingar om att bli geografilärare... Jag gjorde bort mig idag på jobbet oxå. Jag snackade med en av kunderna så kom vi in på var jag kom ifrån så sa jag Kävlinge och eftersom han var från Halmstad så tänkte jag att han säkert inte visste var det låg, så jag sa "Ja, det ligger söder om Lund" Så han bara "Jaja, okej...." Och två minuter senare säger han "Men vänta kävlinge ligger väll norr om Lund?" Helt ärligt så hade jag ingen aning, jag sa det som lät bra liksom och jag tänkte fortfarande att han kommer från Halmstad, vad vet han om Kävlinge? Så jag fortsatte, jag kunde ju inte visa att jag suger på geografi så jag bara "Nä, asså jag tror det ligger söder om Lund" Och han fortsatte "Nä, men gör det verkligen det.."  Tillslut fick jag se mig som besegrad och erkänna att jag nog inte hade passerat Lund när jag körde norrut mot Ängelholm och han bara skakade på huvudet och jag fick dra till med nån dålig vits om att min hjärna inte funkade efter klockan sex på kvällen och han låtsades att han tyckte att det var åtminstonde lite roligt. Ja, mycket ska man vara med om som en på jobbet sa när vi såg en transvestit.

Nu är jag trött. Blir nog inte så mycket tid till datorn imorgon men om jag hinner så ska jag lägga in lite bilder på vårt resemål så ni kan bli ännu mer avis !

So long
Kommentera inlägget här: