Min helg

I fredags jobbade jag till sent på kvällen så efter det körde jag raka vägen hem till Anton. Vi såg på film, tror jag... Anton somnade till den, kommer bara inte på vilken det var nu... Just det (2 minuter senare), The Mist. Fy sören för sånna slut. Inga filmer borde få sluta på det sättet! Det är värre än filmer där man inte ens hajar slutet och man bara "Jaha, är den slut?" Detta slutet var tio gånger värre.

I lördags jobbade jag till halv sex sen hämtade Anton mig (för han har ju fått sitt körkort!) och vi åkte hem till mig och gjorde vid oss. Vid åtta körde vi in till Lund och filmstaden för att se på Transformers. Och gud vad jag ogillar sånna filmer...  Jag hängde inte med för fem öre. Det var bara pang, pang, smash och bang hela tiden och alla dessa specialeffekter... Det är precis som om dem skippar handlingen för att kunna trycka in så mycket actionladdade scener det bara går istället. Det roligaste med bion var faktiskt reklamen! Det finns hur många roliga filmer som helst på G just nu. Bland annat "Bruno" som handlade om en homosexuell kille i USA (samma skådelspelare som Borat), sen var där en med Jack Black som handlade om grottfolk. Nästa gång är det jag som bestämmer film!

Och just det, idag har jag också jobbat till halv sex. Sen har jag ätit pannkakor och jordgubbar och nördat mig framför datorn med Sims 3.
Kommentera inlägget här: