Pust och stön

Jobbat tre dagar, ledig en, jobba tre till. 

Idag är alltså min sista ledig dag innan julafton. Fick gjort lite saker i Lund efter många om och men. Jag svor konstant från det att jag startade bilen tills jag stängde av den. Får panik på saktfärdiga bilförare, rödljus och på alla människor som envisas med att korsa gatorna. Skulle in på Pavement och tänkte att parkeringshuset mitt i mot var perfekt. Det var det inte. Var tvungen att köra upp till nionde våningen för att få en plats sen hittade vi inte dörren till trapphuset och när vi väl gjort det funkade inte hissen så vi gick hela vägen ner till plan ett (tyckte dock mer synd om kvinnan vi mötte på plan åtta som väntade på hissen med barnvagn...) och då visade det sig att där inte fanns någon entré så vi fick gå uppåt där bilarna kör till plan tre för det var tydligen markplan. Gud.

Sen körde vi vidare till Nova. Hundratusen människor. Körde hem efter en kvart. Nu måste jag varva ner med glögg och ett avsnitt av The Big Bang Theory innan det är dags att klä granen.
Kommentera inlägget här: