Duo

Tänk om alla helger kunde vara som denna.

I fredags tog jag och Johan tåget in till Malmö. Lunchade i Slottsparken innan vi gick hela vägen till Entré där vi såg Inception på bio. Väldigt avancerad story men riktigt bra. Efter det gick vi tillbaka in till centrum och käkade den godaste tortellinin på Hilton. En svårslagen dag med andra ord.

Igår hämtade Pauline upp mig, Sosso och Rappe för lite panikshopping i Malmö. Vi sprang mellan affärerna och tiden rann iväg. Till slut var klockan halv tre och parkeringstiden hade gått ut men vi hade fortfarande inte hittat någon present så vi stressade in på T-shirt store där vi vände upp och ner på alla hyllor. När vi äntligen var klara körde vi tillbaka till Lund där vi bytade ut Rasmus mot Micaela och sen råkade jag köra världens största omväg till Center Syd. Vi kom fram iallafalll! Det är det som är huvudsaken. Och när det var klart hade vi mindre än två timmar på oss att göra oss i ordning inför kvällen och fixa med allt som skulle fixas.

Vid halv sju kom vi hem till Petter som skulle firas och där bjöds det på god mat och trevligt sällskap. Jag förälskade mig i Kiviks äppelvin som smakade precis som äpplepaj och sen råkade jag få i mig hela min Cosmopolitan också... När dem andra stack ut cyklade jag och Johan hem till mig istället. Jag skulle jobba idag men det var nog bäst att jag kom hem oavsett. Känner på mig att jag nog var lite dryg fram mot slutet. Johan ville sova och jag bara Jag vet om att du inte är död! Ehm ja. Men det kunde varit värre...

Idag har jag jobbat och dem första timmarna var inte roliga. Hade jag haft tillgång till smärtstillande hade jag klämt i mig en hel ask. Efter jobbet kom det ett par och köpte min bil och direkt efter det drog jag och pappa in till Malmö och köpte en ny så nu är det ur världen. På tisdag kör jag och Pauline upp mot Stockholm, det kan inte bli annat än bra!

Kommentera inlägget här: