Should I stay or should I go

Jag borde ha sovit längre idag.

Igår hämtade jag upp Viktor vid sju sen körde vi till Hemköp i Lund och därefter hem till Josse för att hämta henne och sen vidare till Christoffer. Såg på Green Zone med Matt Damon och den första stunden kunde jag inte sluta skratta och i nästa sov jag. Det har inte blivit mycket sömn för min del de senaste dygnen.

Efter filmen lyckades vi tagga till något sånär, jag gick på överskottsenergi och blev rent speedad. Fick för oss att vi skulle leka kurragömma, gömma nyckel och andra störda saker eftersom Christoffer inte hade fler sällskapsspel än Poker och det är inget sällskapsspel! En stund senare kom Daniel och spriten och då var jag nästan glad att jag var övertrött för på så sätt kände jag mig också lättroad och glad för ingenting.

Vid tolv körde vi ner till Myntha. Blev värsta omvägen inom stan vilket visade sig vara ganska roligt. Rullade ner rutorna där bak och pumpade Natteravn och Alors on Dance på högsta volym. Josse, Christoffer och Daniel som satt där bak skrek och hade sig så att man nästan skulle kunna tro att det var dem som tagit studenten. Tillslut kom vi iallafall fram till Myntha. Där var helt lagom med folk denna gången och mest äldre eftersom alla dem "små" antagligen var på Tegnérs. Det var en helt ny upplevelse. Där var ett gäng som jag, Josse och Viktor satt som klistrade framför som bestod av fyra kvinnor i 35 års åldern och kanske sju gubbar i 65 års åldern och som dem höll på. Det var värsta underhållningen! Kvinnorna var antagligen bara ute efter gratisvin men dem gav igen rätt bra efter att dem fått det. Tillslut började gubbarna  skingras och gav sig på allt yngre tjejer och förvånandsvärt nog så gick det ganska bra för dem på dansgolvet.

Klockan två orkade inte Josse mer så vi bestämde oss för att köra hem. Det här var nog andra gången som jag inte känt mig uttråkad en enda stund under en kväll på Myntha. Dumpade Chris, Josse och Danne på McDonalds sen körde jag och Viktor hem till Kävlinge. Lite komiskt att fick rött ljus i varenda korsing och var tvungen att vänta hur länge som helst fast att det inte kom en enda bil.

Känns som att jag har lite saker att tänka igenom idag också. Ibland måste man vara lite självisk och sätta sina egna intressen/behov främst.. Jag tror jag gör det alldeles för sällan. Den här gången vet jag dock vad jag vill. Take it or leave it. Jag börjar tröttna på denna veckan, tröttna på det mesta. Ge mig mitt jobb så jag kan fokusera på annat!



Kommentera inlägget här: