Dancing Queen

Hade en alldeles perfekt dag igår! Spinning vid elva, en kvart i solariet, storstädning, hämta Sara på stationen, Nova där jag hittade jackan som jag velat ha ett tag, middag på Fellini, fika på Espresso House, förfest hos Josse och utgång på VästGöta nation. En riktig fullträff!

 

Egentligen var det inte tänkt att jag skulle ut igår men spontan som man är kändes det lika bra att passa på när man var i Lund och ändå var ledig dagen efter så vid nio körde jag raka vägen från Espressou House hem till Josse. Det är rätt najs med nationer, man behöver inte klä upp sig på samma sätt som man gör om man ska ut i Malmö. Josse hade aldrig varit på VG's tidigare och mitt lokalsinne är ju inte det bästa så det slutade med att vi gick värsta omvägen som säkert tog en halvtimme. Där var riktigt lång kö när vi kom fram och vi var omringade av tyskar. Det är så himla roligt att 90% av människorna som är på VG's är utbytesstudenter. Stod på dansgolvet när det kom fram en kille: -Hi! Where are you from? -Sweden! -Oh, okey... That's... strange! Man känner sig som en turist men jag gillar det. Lyckades knyta rätt bra kontakter på hemvägen också, alltid trevligt.



Jag och Josse är lika glada för att blanda drinkar.



Det var tydligen "Australia independence day" igår och det märktes!

Kom hem för ett par timmar sen, Josse skulle ta tåget till skolan halv nio. Men det är rätt skönt att komma upp i tid även om jag inte lär göra allt för mycket idag. Ska på spinning med Ingela vid fyra och det är väl det... Hade dock inte bangat nation ikväll igen men nån måtta får det väl vara. Har lite ångest efter igår, tror jag fick i mig fler kalorier under den kvällen än vad jag fått på en hel vecka sen jag började på dieten. Men som Sara (med dåligt inflytande) sa: Man måste unna sig någon gång annars håller det inte längden. Idag är jag back on track igen. En ordentlig fruktsallad till frukost och Mamma Mia = 100% Recovery!




Kommentera inlägget här: