Nessun dorma

... som Pavarotti sjunger. Ingen sömn. At all. Det här är varför:

 

Jobbade tio till åtta i torsdags och på midsommar tio till ett. Efter det körde jag som en galning till Josse i Lund. Stack först hem till hennes föräldrar och snodde lite rosor till våra fina kransar innan vi gick hem och lagade mat. Josse är grym i köket och bakade både jordgubbstårta och bullar. Lagom till allt stök i köket var klart knackade tre hungriga killar på dörrren sen blev det middag, efterätt och en hel del dricka. En av killarna drack ett halvt glas vodka rätt upp och ner. Är man med i leken får man leken tåla. Själv tog jag det ganska lugnt eller mja, jag blev inte så full iallafall. Avslutade kvälllen med en skräckfilm. 

 

Dagen efter vaknade jag i Josses tältsäng klockan åtta. Jag älskar den sängen. Städade hela lägenheten och såg på The Hitlist innan jag gav upp och körde hem. Josse sov till klockan ett... Var taggad på utgång men sömnen kom ikapp mig så det slutade med att jag körde hem till Josse igen. Killarna kom förbi och försökte få med oss till Malmö men vi valde två timmars kvällspromenad genom stan och en äventyrsfilm.

I söndags jobbade jag igen och efter det skulle jag träna var tanken. Tyvärr hade jag glömt mitt kort hemma så det blev en pw genom Lund innan jag körde hem till Josse. Såg en av dem bästa filmerna jag sett i mitt liv: The adjustment bureau med Matt Damon. Och precis när den var slut mötte vi upp Emma och Pauline på SF och såg Bad Teacher. Inte riktigt i samma klass men rolig. Var hemma mitt i natten och sen...



... på måndag jobbade jag tio till åtta men innan det han jag med ett träningspass i Lund med en mysig frukost ute i solen och idag har jag jobbat i Köpenhamn. Påminn mig att aldrig mer tacka ja till det.



Tre våningar av kaos.



Köpte en tröja i en butik på Ströget för halva priset och när jag kom in på Illum hängde samma tröja från samma märke som "News" på ordinarie pris? Det kostar antagligen med rulltrappor och fontäner.



Jag älskar att prova nya saker. Den här drinken hette Super G och den enda ingrediensen jag förstod var Mynta. Googlade en annan ingrediens efteråt, Spirulina, och fick fram en massa bilder på gröna piller. Så länge det är grönt så är det nyttigt, eller?



Och här är jag vilse. Gick ut från "fel" entré på Illum och hamnade på en helt annan gata och eftersom det finns tvåhundra H&M och femhundra BR-leksaker tog det en stund innan jag insåg det och fick vända. Observera hardcore tröjan! "I'm not afraid"





Ungefär här fick jag en stalker. Stod vid ett övergångsställe när jag märkte att någon stod väldigt nära så jag vände mig om och såg en hyfsat söt kille och tänkte att det var lugnt (haha?). Det blev grönt och jag började gå ganska fort eftersom jag skulle hinna med tåget när jag plötsligt hör hur någon börjar nynna på en låt och sen börjar sjunga "Alt for længe har jeg været natteravn, så mange smukke mennesker, i indre København..." och bara vafan haha? Istället för att vända mig om skyndade jag på stegen och nästan joggade fram i zickzack mellan människorna och märkte att han också trappade upp. Jag såg hur folk glodde och hörde tätt intill mitt öra "Kærligheden kalder nu i nat, kalder du, jeg finder dig, jeg ser dig for mig selvom jeg ikk' kender dit navn" och visste knappt var jag skulle ta vägen. Försökte ignorerar honom men samtidigt som jag nästan inte kunde hålla mig för skratt så var det aningen creepy. Vid det sista övergångsstället innan tågstationen såg jag min chans och sprang över gatan i rusningstrafik samtidigt som killen stod kvar och nästan skrek "Jeg kalder på dig, jeg kalder på dig, ja, jeg kalder på dig!". Gud. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta.



Mina skor är förstora och suger att jobba i. Jag har ont i mina fötter. 

 

Missade tåget från Lund och fick vänta i 40 min... Passade på att äta middag.



Och vem tusan har snott min Spotify?! Har klick-krigat med någon halva kvällen och funderat på att radera mitt konto för att skapa ett nytt. Helt ärligt, inte okej!




(Ja, jag har fått den dumma låten på hjärnan nu...)

Nu ska jag äntligen gå och lägga mig. Imorgon är jag ledig men har planer från morgon till kväll. På torsdag ska jag inte röra ett finger...
Anonym:

byt lösenord på spotify!

Kommentera inlägget här: