It's my life and it's now or never

WORK IT! - 2008-09-09 @ 10:45:047
 
Guten morgen!
 
"När jag vaknade  vid nio tiden trodde jag att jag hade världens slappedag framför mig. En halvtimme senare ringer New Yorker och ber mig komma in och jobba mellan 14 - 20.30.  Idag ska jag tydligen få lära mig nån ny grej som jag inte minns vad det kallas, men det var något på R...  Reduktion? Två minuter efter att jag pratat klart med New Yorker ringer Hannes och ber mig komma in och jobba den 17 och 18 September, alltså nästa vecka och visst kan jag det. Känns som man kommer få en ganska okej lön nästa månad också!
 
Dagens besvikelse blir att jag missar säsongsstarten av Top model både idag och imorgon! Har längtat efter det i flera veckor nu men ibland får man prioritera och just nu så känns det som att jobbet får gå före det mesta."
 
Vilka minnen. 2008 hade jag fem jobb: Ett inom äldrevården, ett som hotellstäderska, ett som guide på ett äventyrsföretag, ett som "flygvärdinna" ombord på en luftballong och slutligen det på NewYorker. Där snackar vi no life.
 
Efter USA blev det en nästan lika spontan volontär-resa till Kenya, en sällsam historia:  
 

Och det var där och då mina (bokstavligt talat) feta problem med fötterna började.

Efter Kenya åkte jag till upp Pauline som då bodde i Norrtälje och en dag fick vi för oss att köra in till Stockholm, checka in på Plaza och göra Stureplan. Galnaste. Natten. I. Mitt. Liv:
 
Men det som har betytt allra mest av allt är ändå möjligheten till det här (och då syftar jag inte på extension-beroendet som började i samma veva. Gad I miss mitt långa hår!):
 



Året var 2010 och det var kungligt.
 
Just det, höll nästan på att glömma min senaste investering, min lägenhet:
 


Here are some fun facts: Köpte den medan jag befann mig på nyöppning av en New Yorker-butik i Borlänge, Dalarna. Jag hade alltså inte sett den med egna ögon när jag faxade papperna med min underskrift till banken. Där snackar vi förtroende för föräldrarnas omdömme! Det är dock svårt att tro att det är min lägenhet på bilderna med tanke på hur annorlunda det ser ut nu. Får köra ett Cribs-inlägg i helgen, "Ett år efter inflytt, så gick det sen"

Nu ska jag fortsätta lyssna på Mando Diao och försöka odla mitt hår med all tankekraft jag kan. Tvättid imorgon kl 07 sen ska jag slakta på gymmet. Kvällen kommer bli legendary!
Kategori:
Kommentera inlägget här: