Life is too short for poor design

Det där med sovmorgon är bittersweet. Man vaknar utvilad samtidigt som man vet att man måste stressa sig genom resten av dagen.

 

Slängde på mig träningskläderna så fort jag vaknat. En och en halvtimme på gymmet varav fyrtio minuter på bandet. Det är ju inte vad det har varit, får kämpa mig tillbaka och köra pass före jobbet om jag inte ska tappa det helt. 

Planerade en supertvättdag idag för två veckor sen. Perfekt väder för det ju! Blev precis klar och nu är solen borta. Passade dock på att njuta med mitt största fönster på vid gavel men nu går det inte att stänga mer än tio centimeter från fönsterkarmen. Kan bli kallt inatt.

Jag glömde ju visa köket sist. Not as much going on in there men:



Det är lite udda och det gillar jag. Ska vitlasera trägolvet nu till våren hade jag tänkt.



Även om jag inte använder köket lika passionerat som jag önskat får det gärna se ut som om jag gör det. Vet knappt vad flaskorna innehåller men det ser bra ut! Frihetsgudinnan kommer så klart från Liberty Island, NYC.



Kolsyremaskin, mixer och kaffekokare är allt man behöver även om en micro inte hade varit helt fel ibland. Köksluckorna är mycket ljusare än de ser ut på bilderna. Lattefärgade, alla svenskars favoritfärg!



Köksmöblerna är från Ilva. Har redan tröttna på stolarna även om de ligger på nivå tio i komfort. Motivet i tavlan ovanför bordet är en överbliven bit av tapeten i hallen som är i samma mönster som gardien som är från Åhléns.



Har extremt högt i tak. Den här hyllan når jag inte utan en stol så den är perfekt för saker jag aldrig använder: 3 x Rutiga kokboken, 3 x tomma burkar från BodaNova och en hemlig spritgömma från Tyskland, tyvärr även den tom.



I fönstret har jag gjort plats för boken Filmdrinkar, ett ljus på mossa och två bägare från Iittala.



 

Det är ungefär det här jag använder mitt kök till. Hacka frukt.

Det ska jag göra nu och så väntar reprisen av BB eftersom jag var för upptagen för det igår, följt av ett rykande hett bad! Ciao.

josse:

Jag ska sälja min micro nu när jag flyttar ner till oskar om du vill köpa den billigt. Den är bara 1.5 år gamal=)

Kommentera inlägget här: