Folkrätten i ett nötskal

Jag känner mig lurad. Det där med mänskliga rättigheter verkar bara vara en vilseledande rubrik för vad som egentligen kretsar kring juridik och politik. Den här terminen kommer bli tuffare än tuff. Passade på att träna vid Universitetsholmen efter introduktionen även om jag måste påstå att jag föredrar Möllan alla gånger. Omväxling förnöjer!
Hälsosam middag i samband med juridikstudierna, which makes absolutely no sense: "Vi har tidigare redan delat in statsjurisdiktationen i tre typer, som vi kallar för legislativ, judikativ, respektive exekutiv jurisdiktion. Givet att immunitet är något som gör en stat förhindrad att utöva en jurisdiktion som man annars, normalt hade kunnat praktisera, så borde vi i konsekvensens namn också kunna tala om tre typer av immunitet, nämligen legislativ, judikativ och exekutiv sådan. Det kan vi inte." 
Dags att damma av uttrycket "Om jag inte klarar den här tentan hoppar jag av!"
 
Har läst fem av sex kapitel inför morgondagens föreläsning, nu blir'e Star Wars! 
 
 
Kategori:
Kommentera inlägget här: