Kitchen In Progress

Idag har uppdaterat köket med diverse pinaler. Tänkte inte på att ta någon före bild men ni kan få se hur det ser ut just nu iallafall: 
Fönsterkarmar och bord tycker jag är svårast att få personliga. Bordet är fortfarande under konstruktion men fönsterkarmen kan jag bocka av. 
Hittade de hängande ljuslyktorna på Granit, en i frostat glas och en genomskinlig. 
Likaså den grå betonglyktan, den lilla glasflaskan med flingsalt och den bruna medicinburken i brunt glas att förvara kontanter i.
Kopparna från Village fick också ta plats i fönsterkarmen eftersom skåpen är överfyllda med grejer och olje- och vinägerkaren samt träskålen jämte dem som jag fyllt med råsocker är från Sagaform. 
Pricken över i är den rustika lerkrukan, också den från Granit bredvid glasbägarna från Iittala. 
Och som en början till bordet kunde jag hämta ut mina nya underlägg som jag beställde i måndags från Svenskt Tenn i Stockholm. 
Och så fick mitt signerande 3PO-fotografi ta plats bredvid Morberg.
 
Dagens fynd: 
Det närmar sig faktiskt! Imorgon är det den första augusti och bara en månad kvar till skolan börjar igen.
 
Ikväll blir det middag och skräckfilmsmarathon med Josefin, woho!
 
Kategori:
Kommentera inlägget här: