Heart to heart

Gårdagens Crossfit-pass var då inte nådigt. Idag har jag en sådan träningsvärk att jag inte kan röra mig normalt och en rejäl förkylning ovanpå det, så klart. 
Visste att det skulle vara tufft men tänkte ändå att ett nybörjarpass borde vara lite snällare. Hah, no mercy what so ever. Ville nästan dö bara efter uppvärmningen. Vig som ett kylskåp är jag ju också så när jag inte lyckades pressa ner armbågarna i marken samtidigt som vi gjorde någon svettig juckövning, kom instruktören och tryckte ner mig samtidigt som han sa: Hade det varit lätt hade vem som helst kunnat göra det! Sällan vilken respekt man fått för det där nu. 
Mina coola byxor gick dock varken hand-i-hand med squatsen eller löpningen eller någon annan övning heller för den delen eftersom de saknade snören i midjan. Blir det fler gånger ska jag vara rätt utrustad och då finns det inga ursäkter. 
Spenderade kvällen i Lund med god mat och mysigt sällskap. Idag är jag som sagt genomförkyld, känt mig febrig och har fått spendera den lediga solskenssöndagen här hemma i min mjukisdress. Nästa vecka finns det inte tid för några bakterier! 
Kategori:
Kommentera inlägget här: