Among the stars

Hade en fin ledig dag igår. Strosade genom stan och jagade ett vintagé-fat till köket utan framgång. Istället blev det en god köttfärssås och soffmys, helt okej!
Jobbade lyxtiden tio till sjutton idag så jag passade på att bjuda hem några tjejer på middag. Vin och ett första försök till Ratatouille som faktiskt blev ganska lyckat om jag får säga det själv, och visst får jag det. Jag har nog aldrig lagat så mycket jag som jag gör nu, jag har till och med matlådor i frysen för första gången. Så mycket roligare det är att laga mat när man har någon att dela det med. 
Sofie valde att stanna över natten, själv har jag haft en hel drös med saker att fixa sedan Ida och Cornelia åkte hem och har fortfarande inte kommit i säng... 
Fint sällskap har hon också!
Imorgon slutar jag också fem, uppvärmningen inför stängningen lördag och söndag. Efter det ska jag åka raka vägen till Lund på fredagsmys och nästa vecka, hör och häpna, jobbar jag endast en dag! So excited! 
Kategori:
Kommentera inlägget här: