Time is ticking by without us knowing

Ja, det här var ju varken igår eller i förrgår men att det nästan gått tre veckor trodde jag aldrig. Är väl läge för en recap då kanske: 
Jag och Sofie blev bjudna på fest för ett par helger sedan och hade "Selfies" på to do-listan. Den här är nog min favorit. Vackra som få!
En dag var det personalmöte vilket innebar att jag fick ett tolvtimmars-pass handed. Det fina folket jag jobbar med gör dock det mesta positivt. 
En annan dag (känns som jag borde veta datumet men det gör jag inte) firade vi Daniels 25 års dag på Köttbaren med kött och öl. 
En kväll fick jag och Christoper för oss att vi skulle prova olika sorters öl. Den som hette "Svart" var så vidrig att jag tömde mitt glas i hans i små omgångar så han inte märkte något: "Men du dricker ju det ändå!" Nej, det gjorde jag inte. Den tar jag med mig i graven. Typ. 
Sen fyllde Philip 25 och ordnande lokalfest, det var najs. Den 14:de fyllde han år. Det minns jag enbart för att jag glömde säga "Grattis" samma dag. Sorry. 
           
Sen var det ju påsk, torsdag-måndag, idag då och jag har jobbat torsdag till måndag så jag fick fira redan i onsdags. Det var fint. 
Kanske inte bara haren som snor ägg ändå...
Och i fredags fick jag maten serverad efter jobb, inte helt fel. Mycket gott dessutom, ibland har man det bra ändå!
Något som däremot inte var lika kul var att mitt snus tog slut samtidigt som det var slut hos samtliga återförsäljare här i stan. I två dygn fick jag nöja mig med Skruf, vill helst inte prata om det eftersom det väcker jobbiga minnen. I lördags lyckades jag dock, mot alla odds, få tag i en dosa. Eufori. 
Det firade jag med en nöjd min och kaffe på Folk å Rock innan jobbet. 
Vi har mycket kläder man förundras över på mitt jobb men det här linnet tar nog priset. Vem fanken är Karl egentligen?!
Jobbade 12-20.30, lördag-måndag och efter jobb i lördags åkte jag direkt vidare till förfest vid Ribban. Roliga människor och märkliga diskussioner. Det var kult!
Farlig jäkla shot. Jag tog två. 
På väg dit var jag sugen på att byta ut snuset jag redan hade i munnen men tänkte att nej, jag sparar mig tills jag kommer fram så ska jag njuta ordentligt! Kommer dit, skryter lite om hur gott det är som jag ofta gör, öppnar dosan och tjena, den är tom. Jag har ungefär tio tomma dosor i mitt skåp på jobbet och glömde att jag lagt in det nya i kylen. Slutade med att jag plockade ut en redan använd snus från locket och sen fick jag snusa General efter det men det gick bra ändå eftersom smaklökarna redan domnat. 
          
          
Sen fick jag för mig att det var helt galet hur jag kunde hålla den här posen och tvingade Sofie att hämta sin mobil och fota mig fort som fan: "Kolla jag får in mina ben UNDER soffan! SÅ mycket BENUTRYMME!!!" ... Makes sense. Innan hon skickade bilden dagen efter var jag dock lyckligt ovetandes av min fascination. 
Och sen bjöds det på dans. 
Petri is in love with the körsbärsträd. 
Och jag passade på att luncha på takterassen @ work som ett fint avslut på mitt femdagars-pass. 
Det har med andra ord inte varit mycket fritid de senaste veckorna, därav min frånvaro. Jag ligger till och med två avsnitt back på Game of Thrones, då är det illa. Den här veckan ser lite lugnare ut, jag är ledig hela fyra dagar, bara en sån sak! 
Kategori:
Kommentera inlägget här: