I've been infected by restless thoughts

Hatar att vara förkyld på jobbet. Fick få grunt med min hushållsrulle, vattenflaska och mina halstabletter hela dagen. Under eftermiddagen märkte jag att jag fått något som påminde om myggbett på armen och när jag kollade mig i spegeln såg jag att jag även var svullen under ögat, såg ut som jag fått en blåtira i princip. När jag väl slutade vid halv nio hade svullnaden på armen blivit värre så när jag kom hem hoppade jag in i duschen för att skölja bort alla stickande partiklar men därefter blev det ännu värre. Spred sig ner mot låren, vader och fötterna och till slut var hela jag alldeles rödflammig och hundra grader varm.
            
Fick stå i kö till både sjukvårdsupplysningen och vårdcentralen i sammanlagt en timme innan de bad mig åka in till akuten. Ganska bekvämt att den bara ligger tio minuters cykelväg bort. Kom dit och fick höra att det var ett par timmars väntetid så när de ropade mitt namn efter tio minuter trodde jag att de kallade på en annan Sara. Skönt att bli prioriterad för en gång skull. Fick en massa mediciner och hamnade under observation. Passade på att friendhook ett par trevliga människor som fått vänta sedan i eftermiddags, fick bland annat låna en tjejs Iphone-laddare vilket var guld värt.
När det gått en timme blev det dock värre. Utslagen började sprida sig till mage och rygg vilket gjorde att jag fick ett eget rum med blodstänk på golvet, sweet. En spruta och några tabletter senare blev jag alldeles dåsig och precis när jag vaknade till igen kom Pauline in genom dörren, så himla kärt. Höll mig sällskap från ett inatt tills jag fick gå hem strax efter fem imorse. Då hade läkaren fortfarande inte kommit så jag valde att skriva ut mig själv eftersom svullnaden lagt sig och jag börjar jobba klockan åtta idag...
Har ingen aning om vad det var som orsakade reaktionen, åt inget jag inte brukar äta eller så. Får väl passa mig lite extra idag. 
Kategori:
Kommentera inlägget här: