And so the lion fell in love with the lamb

Idag var det min lediga dag. Den varade ungefär till halv två sen var det bara att sätta sig i bilen och köra till New Yorker.

Jag som hade sett fram emot att bara göra ingenting men eftersom jag är ledig ganska mycket i slutet av denna veckan så tänkte jag att jag hällre hoppar in idag då jag inte har något planerat, än jag gör det till helgen för då ska jag ha roligt och slippa tänka på att jag ska upp tidigt nästa dag. På tal om helgen, earth hour gick väll sådär. Jag var hemma hos Anton och vi släckte ner allt utom datorn och tv'n. Jag kunde inte offra Robinson ännu en vecka och Anton vägrade se på det så han var tvungen att spela något av hans nördiga datorspel. En riktigt kärleksfull myskväll.

Förresten så kan jag meddela att mitt Icakort används väldigt flitigt! När jag och Anton skulle handla inför helgen körde vi så klart till Ica och eftersom vi har delad ekonomi (nu sen jag börjat tjäna mer än honom) betalade vi var för sig så först fick han dra mitt kort och sen gjorde jag det för mitt köp. Jag undrar hur mycket bonus jag kommer få. Kommer jag också få hem en såndär karta med rea på de varor som jag "brukar" köpa? Kommer jag få rea på Caesarsallad? På vaniljyoughurt? Spänningen är olidlig. Jag har märkt att ju äldre man blir desto gladare blir man av de där små sakerna. Jag tänker på Johan Glans replik "Åh, är det kaka? På en torsdag?!!"



Jag jobbar fram till och med onsdag och sen är jag ledig resten av veckan. Verkligen underbart. Ska försöka ta mig till Entré en dag också för att hälsa på mina gamla arbetskamrater hade jag tänkt. Men nu ska jag - ja ni anar säkert vad- läsa twilight, innan jag somnar. Nu är den snart slut. Jag blev faktiskt lite förvånad över hur lik den är filmen. Jag har aldrig kunnat jämföra en bok med en film tidigare eftersom jag inte läst ut så många böcker (för utom dem man blev tvingad att läsa i skolan), men likheterna är verkligen skrämmande! Samma repliker och samma händelseförlopp. Det är nästan som om filmen vore baserad på boken eller nått!

Go natt
Jossan:

Va läser du böcker frivilligt? vad har hänt`? hur långt har du kommit, själv har jeg eju hunnit börja än.

Din kommentar om Johan glans var rolig, det e så sant, vi bryr oss knappt om vår egen föddelsedag, men att få rabatt i en mataffär eller vinna 10 kr på lotto det blir vi super glad över..

måste ses nästa vecka :)



puss

Pauline:

du är duktig! och duu jag har ett nytt uppdrag till dig... hmm miiiin blogg skulle gärna få lite nya bilder ;) går det att fixas? ;) <3

Bella:

Är du en Malmöbo? ;)



Jag tycker det är jättekul att de har så många citat och likheter med från boken till filmen. :D

Kommentera inlägget här: