So far so good

Jag har haft en fullspäckad vecka so far. I måndags var jag ordentligt sjuk, i tisdags började jag må bättre. I onsdags körde jag och Josse och hälsade på Sara i Landskrona. Gick en ordentlig promenad längs havet i det fina vädret. Efter det körde vi hem och jag hann ta en power-nap innan Josse kom och hämtade mig igen och vi körde till Limhamn på grillparty. Träffade en massa trevliga människor och efter maten blev det skräckfilm. 

Idag lyckades jag få Christoffer att hänga med mig ut på alla mina ärenden. Först ut var Nova Lund och Guldfynd men när vi var där kom jag på att jag hade glömt mitt presentkort hemma så det var bara att köra tillbaka till Kävlinge. När jag sprang runt som en galning och letade i röran på mitt rum kom jag på att jag hade lagt det i plånboken (som jag haft med mig hela tiden) så jag fick gå tillbaka med svansen mellan benen. Vi körde tillbaks till Nova och jag fick min ring och blev av med presentkortet som jag haft liggandes i över ett år.

Därefter körde vi ner i stan och parkerade bilen utanför Josse och efter det kom jag på att vi skulle till City kliniken som ligger i andra änden av stan... På väg dit träffade vi Josse som precis varit där och vaccinerat sig men glömt sitt bankkort hemma så det var inte bara jag som var yr idag. Fick läkaren att se över det hon hade skrivit och självklart stämde det inte med år 2004. Efter det blev det Apoteket, Hemmakväll och Forex. Dem hade inga Kenyanska dollar så det fick jag beställa. Helt sjukt att gå omkring med 34 000 dollar. Haha.. Det låter som hur mycket som helst. Jag hoppas att dem kommer i stora sedlar annars får jag packa dem i en egen väska!

Hann med en Mc Flurry på Mc Donalds och möta upp Viktor och Joel innan vi gjorde vårt sista och viktigaste stopp: Systembolaget! Och imorgon blir det INGA cider. Då är det Bacardi och Bacardi Breezer som gäller! När vi kom ut från Systemet hade det bildats en lång kö för att få komma in (så mycket folk var där) och vid Myntha testade dem ljudet så det var partystämning redan där! 

På väg hem mötte jag en BMW som blinkade med helljusen som en galning och jag tänkte direkt "Poliskontroll" (Pappa har lärt mig, haha). Och mycket riktigt, ett par kilometer därifrån stod en polis, knappt synbar, med en hastighetskamera! Skulle vilja tacka killen som blinkade för bara några timmar tidigare låg jag 20 km/h över gränsen på samma ställe. Kanske ska börja ta det liiite lugnare. Tror Christoffer fruktade för sitt liv ett par gånger.  

Valborg imorgon! På schemat står jobb 10-17.15 sen Block Party eller hemmafest om det är inställt innan vi drar till Slagthuset vid midnatt. Hade först räknat med att vi skulle stanna i Lund och gå ut på Myntha eller Lundia så klänningen jag köpt känns kanske lite för sofistikerad för White men struntsamma, det är ju trots allt valborg. Det kommer bli awesome! Min sista helg här hemma på fem veckor, om en vecka bär det av!

Kommentera inlägget här: