Lite lätt panik

Har jobbat fem dagar i rad nu och inte haft tid över till mycket mer. Samtidigt krånglar allt som har med Kenya-resan att göra och jag känner mig lite smått irriterad. Jag fick hem en massa papper av organisationen för ett tag sedan och på ett av papperna skulle man kryssa i om man har/har haft någon av sjukdommarna som var listade under. Jag kryssade i att jag hade allergier och skrev inom parrantes att jag hade pollenallergi men att jag tar receptfri medicin så fort jag känner av symptomen och sen är det inte mer med det. Men nu visade det sig att dem tydligen behöver intyg och telefonnummer och adress till min läkare! Jag pratade med en doktor imorse och berättade hur det låg till och hon kunde knappt hålla sig för skratt! Jag berättade att jag skickat en mail till dem där frågat lite snällt om dem verkligen menade allvar och hon tyckte att vi skulle avvakta och se vad dem svarade. Nu hade jag fått svar och dem menade väldigt mycket allvar kan jag säga! Så att ja, just nu sitter jag i telefonkö till vårdcentralen igen och väntar på att bli utskrattad för andra gången idag. Dessutom fick jag reda på att jag var tvungen att boka flyg redan nu och det hade jag tänkt göra för min aprillön. Skitbra att man får reda på sånt i tid! 

Ingen bra start på lediga dag med andra ord...  
Kommentera inlägget här: