OCD

Jag har drabbats av mani. För att kunna somna om kvällarna måste jag Youtube surfa i sängen med min Iphone. Först James Blunt - Carry you home, sen Guns N' Roses - November rain och sist Rod Stewarts - The first cut is the deepest. Det sjuka är att jag har haft problem med att somna de senaste veckorna men efter att ha lyssnat på dem blir jag rent groggy och slocknar direkt.

Christel fyllesmsa i lördags och frågade om det var mycket folk på Tegnérs, jag svarade att jag låg hemma och lyssnade på The first cut is the deepest. Haha. Det lät mer tragiskt än det var trots att det var lördag, en lönehelg. Och den låten handlar inte om att skära sig själv, iallafall inte för mig som älskar metaforer. Och Rod Stewarts hesa röst. Det måste vara den, James Blunts unika stämma och Axl Roses starka mix av mörka bastoner och höga falsettskrik som utgör det magiska sömnstoftet.



November Rain är förresten min absoluta favoritlåt of all time.
Kommentera inlägget här: