Giving up is always an option but never my choice

Föreläsning, shopping, sol och träning och jag tror minsann att det är plusgrader ute. Som cyklist har jag börjat bli väldigt uppmärksam på temeraturskiftningarna. 
 
Valde att träna på Möllan idag, det finns ju inget solarie vid hamnen, dels är gymmet fullt med kids. Det börjar bli frustrerande att jag inte kan springa och nu är det inte blåsor eller skoskav som hindrar längre, nu är det någon inflammation i min stortå som gör att jag knappt kan ha träningsskorna på mig. Vet av erfarenhet att det genast blivit bättre om nageln lossnat, problemet är bara att den inte är lös. Än... hehe. Läste om att man kunde operera bort tånaglarna, det kanske hade varit något! Det här är inte kul iallafall.
 
En annan sak som inte heller är så rolig är att jag råkat slå en dubbelknut på mina träningsbyxor och inte kan få av dem. Har kämpat i säkert en timme nu. Skulle kunna klippa upp snöret men det vore att ge upp and that's not in my character. 
I-landsproblem...
Kategori:
Kommentera inlägget här: