Då var det dehär med julen igen..

Ja, nu sitter jag i min säng och pluggar kristendom medans andra är på studentfest..
Det är inte rättvist, hoppas alla bara sitter i vars ett hörn och glor!

Idag har iaf varit en bra dag!
Körde till skolan med pappa bredvid och Pauline i baksätet. Åkte inom Mc Donalds och köpte CheesBurgare och milkshake och när jag var i skolan satt pappsi snällt i blien och väntade. Därefter åkte vi till Rullians och betalde handledarkursen, till bibliotekt och lämnade en bok, till Hm och köpte hårfärg, till Volo och hälsa på pappas kompis, till Ford för att hälsa på en annan kompis och sen på vägen hem beställde vi pizza.

Sen hann jag vara hemma i en halvtimme på sin höjd, sen åkte vi till Center Syd.
Inhandlade ett paraply och årets första julsak!
Jag och min lillasyster blev helt galna när vi såg alla julsakerna inne på Maxi, vi gick där och sa "ÅHH!" åt alla tomtar och julgransgrejer och skit. Verkade som mamma tyckte att det var smått pinsamt, men jul är kul!
Kan medela för alla som inte vet det att detta året kommer julkalendern på tv att handla om JULEN! Det är bra för innan har det bara kännts som vanligt barnprogram och man vill ju inte framstå som en femåring bara för att man följer julkalendern! Som sagt köpte jag årets julsak, det är en tradition vi har i familjen. Varje år får jag och mina syskon en valfri julsak till våra rum, i år blev det en svart, tuff stjärna som ska hänga i fönstret vilket leder mig in på samtalet om min gran. Detta året har jag bestämt mig för att jag SKA ha en riktig julgran på mitt rum, och jag har även bestämt att den ska gå i färgerna svart och silver! Mitt ända problem är att mín fond vägg är i guld..  Kanske får tapetsera om..? Iallafall, i år ska jag ha en egen gran, jag har sagt det förr men detta året ska det bli av. Därför skriver jag det här i bloggen så att jag känner press att hålla det.

Jag lovar härmed att visa upp en bild på min egna gran, i svart och silver, innan den 24 december!


image427   image428
Exempel på julkalender som fick en att skämmas!
Julia:

Haha! Jag älskar julen jag med, och allram ests julkalender var den bästa på länge:D Helt sjukt, jag är snart 17 och är löjligt förtjust i julen. Men det är bara så himlan myspys:) Kram Julia

Julia:

Haha, stod och klämde på julkalendern i pappersformat idag. Härlig känsla det där:P Kram Julia

Egoina:

HAHA. jaa, du får nog tapetsera om asså :P

Kommentera inlägget här: