Life is good, wild and sweet

Fullspikade dagar numera. Bittersweet, mestadels sweet. 
Igår var jag iallafall ledig från jobb och fick hosta middag för två. Hummer äter man ju inte så himla ofta tänkte jag. Fick youtube:a tillagningen i förväg och allt snack om hur man skulle "stycka" stackarna gjorde mig aningen nervös, men det gick ju som en dans. Skrek bara högt ett par gånger då jag fick för mig att de rörde sig. Efter att jag kokat dem... It could happen!
Musslor går dock fetbort. Jag vill tycka om det för dem är väldigt dekorativa i sina skal men där får det nog räcka i fortsättningen, som dekoration och inget annat. 
Gav mig till och med på det här med att baka som jag aldrig annars gör. Dels för att jag suger på det, dels för att jag inte är ett stort fan av bakverk men frusen cheescake är ju både lätt att göra och oemotsåndligt gott. 
Ny kompis. 
Var ledig idag också, Gud är god mot mig. Spenderade hela dagen med Sofie nere i stan. God mat, sol and some catching up, fantastiskt.
Kategori:
Kommentera inlägget här: